Nyhetsmedia - Virala och hjärtskärande nyheter dygnet runt

Piloten vänder planet och slänger av småbarnsmamman. Sekunder senare inser hon hemska!

Flera flygbolag har nyligen kritiserats hårt för hur de har behandlat resenärer, men lyckligtvis finns det några historier som visar att det motsatta också händer.

Vissa flygbolag gör ibland allt för att hjälpa sina passagerare – fråga bara Peggy Uhle som är evigt tacksam för vad Southwest Airlines gjorde för att hjälpa henne genom en familjekris.


Peggy Uhle var en vanlig passagerare när hon gick ombord på planet som skulle ta henne från Chicago till Columbus och hade stängt av telefonen innan hon gick ombord.

Flygplanet började starta och var snart på väg att starta när piloten plötsligt tog en hel sväng och körde planet tillbaka till gaten.

Peggy och resten av passagerarna förstod ingenting när de plötsligt stod still. Sedan kom en flygvärd fram till Peggy och bad henne gå av planet.

Peggy trodde först att hon hade gått ombord på fel plan av misstag, men när hon kom tillbaka till terminalen kom en annan Southwest Airlines-anställd till henne och bad henne ringa sin man.

Eftersom Peggy hade stängt av sin mobiltelefon hade hennes man desperat försökt få tag i henne och ringde flygbolaget för att stoppa henne. Lyckligtvis agerade flygbolaget snabbt!

Det visade sig att Peggys 24-åriga son hade drabbats av en kritisk huvudskada och nu befann sig i koma i Denver, Colorado.

Peggy hade knappt återhämtat sig från chocken när medarbetaren förklarade att flygbolaget hade bokat henne på nästa flyg till Denver och tog hand om allt det praktiska. Helt gratis naturligtvis!

“De erbjöd mig ett privat väntrum, fixade mitt bagage, lät mig gå ombord först och gav mig lunch. Jag fick mitt bagage levererat till dörren och flygbolaget ringde till och med för att kontrollera hur min son hade det, säger Peggy till BoardingArea.com

Tack vare flygbolagets otroliga service kunde Peggy snabbt komma i kontakt med familjen och resa till sonen för att stötta honom – utan att betala ett enda öre!

I dag har sonen återhämtat sig helt från huvudskadorna, och det var förmodligen mycket tack vare mamman som satt vid hans sida!

Vänligen dela denna berättelse med dina vänner på Facebook om du också tycker att det var fint gjort av flygbolaget att hjälpa familjen på detta sätt!